Kinderen van De Flevoschool in Huizen vormen de Raad van Kinderen van Lidl. De Raad kijkt met open en creatieve blik naar het thema voedselverspilling en voorziet Lidl van advies. De beste tips & tricks lees je hier, met de goede raad van Claudine, Charlotte, Dylan, Jasper en Piet-Hein.

RaadvdRaad Charlotte ClaudineWij zijn Claudine en Charlotte en wat ons opvalt in winkels is dat er veel reclame wordt gemaakt om klanten te verleiden veel te kopen. Wij dachten, komt er daardoor niet veel verspilling? Lidl gaf aan dat het klopt dat er reclame wordt gemaakt om te laten zien welke mooie en lekkere producten er te koop zijn en de verkoop te promoten. Maar Lidl vertelde ook dat ze willen dat klanten van die producten genieten en het niet weggooien. Daarom is bijvoorbeeld wel het advies om een boodschappenlijstje te gebruiken zodat je weet wat je nodig hebt en waar je voor komt. Ook heeft Lidl 1Nu&1Later bedacht, dat is een aanbieding waardoor je niet op één moment heel veel hoeft te kopen.

RaadvdRaad Dylan Piet-Hien JasperOnze klasgenoten Dylan, Jasper en Piet-Hein hebben het advies gegeven om speciaal reclame te maken over het tegengaan van voedselverspilling. En dat je dan ook vertelt dat je veel kunt besparen, want eten weggooien is ook geld weggooien. Wij vinden het gaaf dat Lidl met deze website is gestart, want dat is eigenlijk wel reclame tegen voedselverspilling! Ze hebben het ook in hun folder gezet en in de winkels gepromoot. Wij hopen dat heel veel mensen er wat aan hebben.

Reacties